Hallo alllemaal,

Ik ben een moeder van 2 kinderen en mijn zoon van vier en half jaar heeft adhd, ik zou graag willen weten of er meer ouders zijn waarvan hun kinderen op die leeftijd met ritalin zijn begonnen en wat hun ervaringen zijn.

We hebben het 1 week geprobeerd namelijk 2 keer per dag een half tabletje van 10 mg, en wij en school hadden het idee dat hij nu juist heel erg boos werd en andere kinderen pijn ging doen.

Terwijl hij eigelijk juist heel lief is ondanks dat hij super druk en impulsief is, is het wel een vrijdoos die veel lijflijk contact zoekt al gaat het allemaal wel suppersnel dus je moet daar van genieten voor zolang het duurt.

Dus volgens de arts werkt het bij hem nog niet omdat hij mischien nog wel te jong is, maar van andere mensen hoor ik wel eens dat verhoging van de medicatie verbetetring kan brengen en dat mag ik proberen maar ik durf het niet echt, maar op het moment gaat het slecht want hij gaat nu nog maar halve dagen naar school omdat het voor hem en de groep een hele opgaaf is om met hem om te gaan en te begrijpen. Wie heeft hier meer ervaring over please help………

Andrea.