Student ADD

• anoniem01

Hey, ik deel hoe ik zowat als 20jarige mijn ADD ervaar. Ik ben student en studeer psychologie. Ben tot het besef gekomen enkele maanden geleden tijdens de blok van kerst dat ik dit misschien wel heb. Dit was wanneer ik probeerde te studeren bij mijn vriendin thuis. Toen kwam ADD/ADHD ter sprake als grapje vanwege het veel moeite doen bij het studeren en me dit gewoon niet lukte, om mijn cursus af te krijgen van een vak op een zeer doenbare periode maar ging moeizaam vooruit… . Concentratie was continu ver weg te zoeken in een ruimte met helemaal geen afleidende stimuli, gedachte rushes/dromen tijdens het studeren, mijn tekst oppervlakkig doornemen =10pt(lezen waarvan ik niks van vasthou, dus de tekst meermaals moeten herlezen en dan nog steeds niet goed genoeg doen), ik ben ongestructureerd, plan nooit en doe alles op het laatst. Die eigenschappen variëren/onregelmatig wel, dagen waar het erger is dan andere dagen. En dagen waar ik momenten in heb dat ik me wel goed kan concentreren, zogezegde hyperfocus.Ze hadden dit bij me waarschijnlijk al als kind willen vastleggen. 2 keer heb ik in mijn schoolcarrière (lager onderwijs en middelbaar) me laten testen door het CLB. Ik was alleszins geen “brave” jongen en geraakte veel in de problemen. Mijn punten waren ook niet zo denderend tijdens het middelbaar, wanneer ik echt zelfstandig begon te studeren. Ik kon een dag aan mijn bureau zitten voor een klein toetsje voor de dag nadien. Uiteindelijk deed ik zelf die moeite niet meer, in plaats van het studeren tekende ik mijn bureaublad van mijn bureau vol. Ik haalde altijd genoeg en kreeg continu commentaar dat ze weten dat ik beter kan, “je hebt potentieel, zet u in, doe je best volgend rapportperiode etc.”) maar ik was er toch altijd door en dat was goed genoeg voor me (slecht gedrag ontwikkeld tegenover het studeren). Het CLB mat mijn IQ en zagen dat die normaal was, de laatste keer was deze 117. En dus geen oorzaak voor mijn onderpresteren onder a