slokdarmspasme: relatie met ritalin???

  • annet

    Hallo,

    Zag net iets staan over bijwerkingen en vraag me af of mijn klacht misschien toch een bijwerking van de ritalin/concerta is.

    Ben in maart 2007 met ritalin begonnen en vanaf ongeveer december 2007 kreeg ik maagklachten, misselijk na het eten, bijna geen eten kunnen verdragen etc. Medicatie van de huisarts hielp niet. Maagpijn werd wat minder in de loop van de tijd, maar de pijn leek omhoog te kruipen. Ik kreeg ernstige passageproblemen en een aantal maanden geleden bleek uit een gastroscopie dat ik een slokdarmspasme heb. Volgens de psychiater kan dit niet komen door de ritalin, het ziekenhuis kon hier eigenlijk niets over zeggen.

    T is nu dus zo dat ik of heel weinig eet omdat het al snel blijft steken in de slokdarm of ik eet wat meer, maar dan krijg ik maagkrampen.

    Komt dit iemand bekend voor?

    Gr, annet.

  • Heart_worm

    Hey,

    Ik heb het niet met eten, maar wel met medicatie, lijkt net of het blijft hangen in mijn keel. Heel vreemd… Slik al ruim een jaar Ritalin.

  • gerardger

    Door verhoogd zuurgehalte in het lichaam kan een slokdarmspasme optreden waardoor het als een kurkentrekker eruit ziet. De doorgang neemt af waarbij het een blijvende vernauwing kan betekenen. Oftewel men moet aangepast voedsel innemen waarbij het moet worden gepureerd. Anders kan het blijven steken. Wat zijn de gevolgen van een slokdarmspasme?