Strattera geelzucht

  • PeterG.

    Sinds 4 weken gebruik ik strattera en ik moet zeggen, dat ik het idee had dat het aan ging slaan. Anders dan de concerta voel je er eigenlijk niets van(het euforische gevoel ontbreekt). Maar ij=k reageerde toch rustiuger in bepaalde situaties, minder chaotisch was ik, etc.

    Maar nu komt het.

    Mijn urine kleurde bruin, maar ik gaf daar eigenlijk geen aandacht aan. (ze moeten me naar de dokter slaan voordat ik ga (dom, maar ik baggatelliseer alle kwaaltjes).

    Plotseling kreeg ik pijn in mijn handen, polsen, schoudergewrichten ellebogen knieen, alle gewrichten deden pijn en mijn vingers zetten op.

    Ik ging mij ook ziek voelen.

    Mijn vrouw is zonder mijn medeweten naar de huisarts gegaan. Ik moest een plas inleveren en bloed prikken.

    Dit was afgelopen vrijdagmiddag. Het ziet er niet goed uit. De uitslag van het bloed moet ik maandag krijgen.

    Bij een heel klein deel van de gebruikers kan strattera van invloed zijn op de lever. Ik was mij kennelijk aan het vergiftigen, zodat ik nu acuut gestopt ben. Maandag neem ik contact op met mijn psychiater. De symptomen van hepatitus b kunnen zich voordoen door gebruik van strattera.

    Ik hoef hier de vraag niet te stellen of er meer zijn die er last van hebben ervan uitgaande dat strattera de oorzaak is. Zo niet dan ben ik verder van huis.

    Ik moest het hier gewoon even kwijt.

    Groet,

    Peter

  • Aliby

    Hallo Peter, ik ben hier niet mee bekend en gebruik zelf ook geen stratera.

    Lijkt me wel even schrikken als je zo iets overkomt.

    Ik hoop alleen niet voor je dat het een toevallige samenloop van omstandigheden is en iets anders blijkt te zijn.

    Verder kan ik je alleen nog maar een snel hersel wensen,

    Groeten, Albert.

  • PeterG.

    Dank je Albert,

    Als strattera de oorzaak is, dan heb je tenminste een zekerheid. Alleen is het dan dus jammer dat ik het niet meer kan gebruiken en ik was er behoorlijk positief over.

    Peter

  • petraxyz

    Jaren later, maar misschien ben je nog aanwezig…

    Mijn zoon heeft ook bruine plas en het stopt niet, nu al een maand na het stoppen van STrattera

    Ik lees dit:

    http://www.cvz.nl/binaries/live/cvzinternet/hst_content/nl/documenten/cfh-rapporten/2005/cfh0505+atomoxetine+strattera.pdf

    Op last van de FDA is verder in december 2004 de bijsluiter gewijzigd door een

    waarschuwing op te nemen voor het risico van ernstig leverfalen, nadat bij 2 personen (een

    adolescent en een volwassene) na enkele maanden behandeling ernstige leverschade is

    ontstaan

    29. Uit informatiebrieven van de fabrikant30 en van de MHRA31 naar de voorschrijvers

    in Groot-Brittannië komt naar voren dat na 2 jaar wereldwijd gebruik bij meer dan 2 miljoen

    patiënten er 41 gevallen van leverschade, waarvan 14 mogelijk causaal aan atomoxetine

    gerelateerd, en waarvan 2 gevallen van ernstige acute hepatitis, zijn gemeld. Het risico wordt

    geschat als lager dan 1: 50.000 patiënten. In sommige gevallen blijft na staken van de

    behandeling de leverfunctie verder verslechteren. De leverbeschadiging is idiosyncratisch,

    dwz onafhankelijk van de dosering en de gebruiksduur.

    Is het al over bij jou Peter??? Is het goed gekomen???