adhd?(beetje lang)

  • mam v kay en jay

    Hallo mensen,

    Ik ben hier voor het eerst maar heb mijn verhaal ook op baby pagina gezet. Maar misschien kan iemand hier mij iets meer vertellen

    Ik had een vraag aan de mama's die kinderen hebben met ADHD.

    Even in het kort, Jayden heeft al zolang problemen met slapen etc. En is nu overdag vaak ook bijna onhandelbaar. Een tijd geleden is hij opgenomen geweest in het ziekenhuis. Waar ze tegen ons zeiden hij is nog te klein om een diagnose te stellen (hij is nu 2) maar je zou later eens kunnen denken aan adhd.

    Nu vroeg ik mij dus af, hoe zit het met andere kinderen die adhd hebben? Heb je daar van kleins af aan al wel eens iets aan gemerkt, wat zou kunnen duiden op dat hij/zij adhd zou hebben. En hoe zijn jullie daarmee omgegaan.

    Vannacht was het dus de zoveelste nacht dat het helemaal homeless was. Jayden is de hele dag wakker geweest en om 20.30 naar bed gegaan. Hij heeft geslapen tot 2.30. Daarna heeft hij liggen schreeuwen etc. Totdat mijn man echt de neiging had van ik zet hem nu buiten. Ik moet eerlijk toegeven die gedachtes heb ik ook wel eens maar ik weet me goed te beheersen. En toch nog het laatste beetje geduld van mezelf in te schakelen.

    Ik heb van 3.15 tot 5.50 rond gereden in de auto met Jayden in het zitje achterin. In de hoop dat hij zou gaan slapen. Om 6.00 heb ik hem weer in zijn bed gelegd. En uiteindelijk sliep hij om 7.15.

    Dit kan echt zo niet langer meer doorgaan. Hij is al zo sinds hij geboren is, ik ben echt kapot. En weet het soms gewoon niet meer. Al het nodige wat je maar kan bedenken hebben we geprobeerd.

    Vandaar dus mijn vraag, omdat ze zeiden misschien adhd. Maar kan je dat inderdaad al merken aan een jongetje van 2? En wat zijn dan de volgende stappen die we kunnen nemen?

    Sorry het is een beetje een lang verhaal geworden. Maar ik begin soms echt een hekel aan mijn kindje te krijgen, omdat ik ook niet meer weet wat ik nu weer moet proberen met hem

    groetjes,

  • bea veenstra

    Hallo

    Snap je onmacht, onze zoon was ook altijd een slechte in-slapeer, als hij eenmaal sliep ging t goed maar voordat hij sliep….

    Hij is nu 9 en gebruikt in combinatie met ritalin melatonine maar daar is jouw zoon nog te klein voor

    Een diagnose kunnen ze pas doen vanaf een jaar of 6…

    Wij hebben op een gegeven moment een pedagoge van de thuiszorg thuis gehad om ons tips te geven tav zijn gedrag (hij was toen 3 of 4 denk ik)

    Een lava-lamp geeft soms rust, niet teveel prikkels voor t slapen gaan, een ritueel voor t slapen gaan (geeft rust)

    Je zou ook iets homeopatisch kunnen gebruiken..

    Informeren of ja dat zo jong al mag gebruiken?

    Of schakel je huisarts in, mijn zusje had na een traumatische ervaring( ongeluk) veel slaapproblemen, ze was toen 3 jaar geloof ik

    Via de huisarts heeft ze toen iets gehad om goed te kunnen slapen en dat hielp.

    Vertel de huisarts over je onmacht en je frustratie, schaam je er niet voor

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt

    groetjes,

    Bea

  • mam1971

    Beste mam van Jay, Als eerste wil ik je laten weten dat je een kanjer bent, omdat het je lukt je geduld te houden!!!! Maar dat ga je op de lange termijn niet volhouden. Dus het is nu tijd voor aktie. Probeer alle hulp te krijgen die er is. Ga als de wiedeweerga naar je huisarts. Leg het probleem voor en maak het niet minder. Laat echt weten dat jullie het niet volhouden. De diagnose kan dan nog wel niet gesteld worden. Je kunt altijd hulp krijgen. Hou je ook niet groot voor familie en vrienden en pak elke hulp aan die je kunt krijgen. Nachtje logeren bij iemand, meteen doen en je niet schuldig voelen. Die mensen zitten 1 nachtje met hem jullie altijd. En jij hebt in iedergeval weer een uurtje rust. Je kunt ook valdispert kids proberen. En inderdaad rustig afbouwen helpt ook goed. Heb je het idee dat hij bang is alleen, of heb je het idee dat hij is uitgeslapen?

    Hou vol en sterkte!!!!

  • Msstery

    Hallo,

    Het bevreemd mij eerlijk gezegd dat er meteen aan adhd gedacht wordt enkel bij dit soort slaapproblemen.

    Ik zou dat voorlopig uit mijn hoofd zetten en een oplossing zoeken voor jullie huidige probleem nl. jullie tekort aan nachtrust. Ik weet wat het is, niet mijn adhd zoon maar de oudste is vanaf zijn zesde maand gaan ‘headbangen’, heel hard met zijn hoofd op het matras bonken en daarbij heel hard ‘zingen’. Wij hebben ook 4 jaar bijna geen oog dicht gedaan, ik weet dus wat je doormaakt.

    Maar goed, zoals al eerder gezegd hier boven, ga naar je huisarts en leg je probleem daar voor, het eventueel hebben van adhd zou ik voorlopig even in de koelkast zetten daar er dan echt ook wel wat andere zaken aan de orde zouden moeten zijn.

    Veel succes.

    Helga.

    ps. welkom om deze pagina:)

  • mam v kay en jay

    Dankjullie wel voor jullie reacties.

    Het zit dus zo, ik ben bij de huisarts geweest en die heeft me pillen voorgeschreven (voor mijn zoontje) die pillen waren om hem te helpen slapen. Maar hij reageerde er niet op, ze heetten Nozinan. En zijn eigenlijk pillen ergens anders voor.

    Alles van radio tot lampje tot doekje van mij hebben we geprobeerd. Ook homeopatische middeltjes van vsm hielpen geen zier. Ik heb vaak wel het gevoel dat hij gewoon niet alleen wil zijn ‘s nachts. We hebben hem dus op de kamer van zijn grote zus (5jaar) gelegd. Maar ook dat wilde niet baten. Als ik bij hem op de kamer lig dan gaat het wel wat beter. Maar ja mijn partner wil mij ook wel eens naast hem in bed hebben. Jayden slaapt nu met de deur op een kier, heeft een nachtlampje op zijn kamer en in de gang. Maar als hij dus wakker word ’s nachts, is hij heel actief en gaat ook niet meer slapen. Hij kan er gewoon weer uren tegenaan.

    Bedankt voor jullie advies, ik ga kijken of ik er wat mee kan doen

  • Jet

    Het klinkt misschien zot, maar hoe wordt je kind wakker. Boos, angstig, uitgeslapen. Dat zijn toch allemaal verschillende dingen.

    Dat een kind op die leeftijd al zo wakker is, hoort en past niet bij het beeld van een twee jarige en meestal is er dan wel een lichamelijke oorzaak te vinden…..ook al is dat niet in het ziekenhuis.

    Ik zou je aanraden naar een osteopaat te gaan. Op het moment dat er spanning op de schedel staat dan kan je gehoor en evenwichts orgaan gekke streken met je uithalen als je gaat liggen. Zitten zijn ingewanden niet helemaal lekker dan worden zijn bijnieren op een verkeerd tijdstip actief. Of zitten zijn darmen in de knoop dan kunnen die niet de stoffen uit het voedsel halen die je nodig hebt voor het slaaphormoon.

    Dit om er maar een paar op te noemen. Een osteopaat kan voelen hoe het met de schedelbotten en de ingewanden zit.

    gr. Jet

  • Jet

    Hoi Helga,

    Weet je dat kinderen gaan bonken op het moment dat er teveel spanning staat op hun hersenvliezen omdat hun dakpannetje niet helemaal goed zit soms.

    Als hij op dit moment last heeft van zijn ogen of oren dan zou ik er zeker een keer mee langs een osteopaat gaan. Als ze bonken hebben kinderen er vaak een reden voor.

    gr. Jet

  • mam1971

    Haha mam van Jayden, je hoort het… wat het ook is en waar het ook vandaan komt zoek hulp hoor! Gebrek aan slaap kan je echt gek maken.

    En Jet wat en hoe doet een osteopaat???

  • Jet

    http://www.osteopathie.nl/index-osteopathie.htm

    Dit is een algemene site van de osteopathie en daar vind je een heleboel informatie.

    Door geboorte, trauma, operaties of wat dan ook kunnen er dingen verkeerd gaan bij een kind of volwassene.

    Het is een manuele therapie die gaat voelen of de schedel, rug en ingewanden wel allemaal goed zitten. Dat is belangrijk om goed te kunnen horen, zien, en je voedsel goed te kunnen verteren.

    gr. Jet

  • mam1971

    Dank je Jet. Ik ga vanavond eens rustig lezen. Heb al jaren last van ernstige darmproblemen. Wil momenteel wel de wereld rondlopen voor een oplossing.