ritalin , ook zonder adhd

  • aletta

    ik heb ook een boksbal gekocht en op mkd waar mijn zoontje op zit hebben ze ook een boksbal.Maar de pest bij mijn zoontje is dat hij zich niet echt kan afreageren emoties kan hij daar niet in kwijt ook op school doet hij dat niet hoorde ik.Zijn afreageren is echt heel verdrietig worden of heel boos maar gaat niet ergens tegenaan schoppen of deuren gooien om het er goed uit te gooien.groetjes aletta

  • Albert

    Hallo Aletta,

    Zoals ik al eerder vermeldde, heb ik een konijntje voor mijn zoontje aangeschaft en dat is wat anders dan een boksbal.

    Verder sport ik wel veel, heb ook geboxt, karate Jiu Jitsu en dat soort vechtsporten gedaan,nu fiets ik veel.

    Om naast hun aggressie, ook hun emoties kwijt te kunnen, zijn huisdieren voor kinderen heel geschikt.

    Kinderen gaan die als hun maatjes beschouwen, omdat ze soms moeite hebben zich te uiten tegen andere kinderen of ouders, hebben ze vaak meer steun aan huisdieren.

    Dus individuele sporten en huisdieren, vind ik een uitstekende combinatie.

    Zo heb ik het als kind tenminste ervaren, maar ja dat is wel een heeeeele tijd geleden hoor.

    Groeten, Albert.

  • M@ria

    ja , zo zie je maar weer , geen kind is gelijk.

    mijn zoon kijkt niet om naar onze huisdieren.

    we hebben hem een kitten uit laten zoeken vorig jaar omdat we graag een nieuw poesje wilden.

    hij kijkt er niet naar om, terwijl wij gek zijn met het beestje.

    als hij op schoot wil zitten bij mijn zoon dan duwt hij hem weg.

  • adhd-algemeen.pagina.nl

    tja ,

    En ik dacht ook mijn kind moet een afleiding hebben , een hond waarmee hij kan wandelen , kan knuffelen , ee klein hondje dat in ieder geval .

    We kwamen bij de fokker en zagen een Westie , daarnaast ook een schotse terrier , o jee ma was verkocht het duo black en white , dat moesten ze worden .

    De komst werd met spanning afgewacht , de kraamkamer in gereedheid gebracht en allerlei boeken aangeschaft .

    De twee arriveerde en waren/zijn onafscheidelijk .Obelix en Asterix

    De westie is de adhder onder onze honden en het schotje het autistje onder de honden .

    Zonder nu denigrerend te doen naar de doelstelling van deze pagina hoor .

    Beide moesten niets van mijn kind hebben , de schot hebben we speciaal getraind ging met zijn kont naar de trainer zitten en naar 8 sessies zei hij , gooit er wiskie in want ik heb het gehad !!!!!!!!alleen naar mij hadden/hebben ze ontzag .

    Eerlijk gezegd ben ik een giga hondenliefhebber , dus een jaar later kwam Mara erbij een duiste herder xbernersenner en Niels en zij zijn onafscheidelijk , als hij boven zit zit zij beneden onder aan de trap te wachten .

    Toen ze een stukje kleiner was hoorde ik beneden gestommel , ging kijken en vond ze slapend in de hondenmand .

    Inmiddels heb ik vijf honden , nog twee kleintjes erbij .

    Zondagmorgen , een poging tot inbraak bij diverse mense gelukt , niet bij mij , want de schot ging uit zijn dak , gr B

  • carola

    hoi albert , je kwam echt niet hard bij mij over hoor , ik vind het fijn dat je hier met andere ouders met ervaringen kunt praten , want zo doe je toch weer ideeen op die je zou kunnen proberen , wisten we nu maar eens precies hoe we die konden oplossen voor onze kinderen , want zelf kunnen ze er ook geen klap aan doen , maar je word er soms wel eens moedeloos van ………

    en wat de visolie betreft ik ga het gewoon proberen , want baad het niet dan schaad het niet (hoop ik dan ) , ik las dat je het gewoon naast de ritalin kan gebruiken , misschien dat ik inderdaad de ritalin af kan bouwen , bedankt !!!

    liefs carola