twee vragen

  • Laura

    Onze dochter van 10 was op school en thuis niet te handhaven. Vanuit school stelde ze toen ook zo'n training voor samen met andere kinderen. Dit werd gewoon gedaan op school en onder schooltijd. Ze heeft inderdaad geleerd op bepaalde situaties anders te reageren dan dat ze eerst deed, heeft alleen nog moeite om het in de praktiijk te brengen. Zo'n training kan geen kwaad denk ik, maar ik zou wel proberen om het in de vertrouwde omgeving van je kind te laten doen. Hopelijk heb je iets aan mijn reactie. gr. laura

  • seetje

    hoi.bernadette.Mijn zoon heeft zijn rugzakje en de nodige begeleiding van mrt en rt. Maar ook willen zij dus nog een soc.training. Ze verwachten dat hij dan mischien beter situaties gaat begrijpen en inschatten.Buiten adhd heeft mijn kind ook nld.Dit is een leer contact stoornis,. Wat er voorzorgt dat mijn kind ook erg angstig is voor alles wat maar nieuw voor hem is.Helaas verlangt GGZ buiten alle verslagen van alle recente onderzoeken nog meer.En hier baal ik dus verschrikkelijk van. Het is inderdaad altijd weer die berg papierwerk. Enzo ben je dan alweer snel een klein jaartje verder eer er mischien iets word gedaan. Voor mij is de weg van door de molen gaan al lang achterwege en ik wil nu onderhand eens aktie. Helaas denken instanties als GGZ daar anders over. Want stel je voor dat ze mischien iets over het hoofd zien.Tja … daar moet je het dan van hebben?groetjes Seetje